Pazar, Ekim 23, 2005

Last.fm olayı

last.fm logoBi süre önce üye olmuştum ama yazılım yüklemek falan gerektiği için kullanmamıştım. Bu haftasonu bi deniyim dedim ufak bişeymiş winamp takıntısı (plug-in). Basitçe anlatmak gerekirse, last.fm sizin neler dinlediğinizi takip ediyor ve şarkıcı adı - şarkı adı olarak sisteme depoluyor. Sonra istatistikler çıkarıyor, en çok kimi dinledin gibisinden. Bir de veritabanında senin dinlediklerine benzer şeyler dinleyenleri senin "komşun" ilan ediyor.
Enteresan bir ortam: insanlar neler dinlemiş, neler demiş, kimler varmış falan derken saatler geçiyor başında. Blog kardeşliği grubu da var, demek ki epey blogcu kullanıyor sistemi.
Eğer kullanacaksanız, playlistinizdeki şarkıların artist ve title etiketlerinin doğru olup olmadığını kontrol edin (winampte alt+3) ki benim gibi Grup Vitmin'i ilk dinleyen olmayın. (Bu şarkıyı-şarkıcıyı kaç kişi dinledi diye de bir istatistik veriyor.)
Ha bi de beni arkadaş olarak ekleyebilirsiniz: denisutku diyorlar orada da bana.

0 yorum: